poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Kiermasze z żywnością regionalną

Kiermasz Wielkanocny 3-18 kwietnia 2014 przy Placu Wilsona w Warszawie

Od czasu do czasu z okazji świąt są organizowane rozmaite kiermasze i jarmarki, gdzie producenci sami sprzedają swoje wyroby. Warto je odwiedzić, bo jest to niepowtarzalna okazja nie tylko do skosztowania prawdziwego, naturalnego i zdrowego jedzenia, ale także do rozmowy bezpośrednio z producentem i zdobycia cennej wiedzy.

Każdy mały drewniany domek kryje w sobie jakieś specjały.




Sery korycińskie 

Produkowane w gospodarstwie rodzinnych państwa Gremzów w Szumowie k/Korycina na Podlasiu. Cudowny smak. Wzięłam zaledwie po kawałeczku na spróbowanie, ale z pewnością wrócę po więcej.







Wyroby garmażeryjne




Pieczywo

Chleby spod Radomska na naturalnym zakwasie. Producent opowiadał, że przychodzą do niego kobiety z Koła Gospodyń Wiejskich i zagniatają chleb, który on potem wypieka w piecu kamiennym. Skusiłam się na chleb żytni z pokrzywą, który podobno jest dobry na wszystko. Smak przedni. Następnym razem kupiłam żytni 100%, ale już nie był taki dobry. Smak popsuł mi dodatkowo pewien incydent, którego byłam świadkiem. Klientka, która kupowała chleb przede mną, po kilku minutach wróciła i kazała sprzedawcy zważyć chleb jeszcze raz. Ważyła podobno na innym stoisku i okazało się, że zakupiony kawałek jest w rzeczywistości dużo lżejszy. Zrobiła awanturę, wyzwała od oszustów i zażądała zwrotu nadpłaconych pieniędzy. A ja tak stałam i zrobiło mi się przykro. Cieszyłam się, że znalazłam fajny kiermasz ze zdrową żywnością, a się okazuje, że nawet tutaj oszukują...Od razu pojawiła się myśl, że może na jakości też oszukują? Moje zaufanie nieco spadło.



Inne warszawskie świąteczne kiermasze odbędą się m.in. w Blue City  8-18 kwietnia i na Ursynowie na placu przed Kościołem Wniebowstąpienia Pańskiego w Parku im. Jana Pawła II 12 - 19 kwietnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...